Hoe werkt het?
1
KOM JE IN AANMERKING VOOR LEASING?
Voor het starten van je leaseaanvraag, dien je samen met je werkgever te bevestigen dat je in aanmerking komt en controleren of de gekozen leverancier samenwerkt met Decathlon.
2
STEL JE AANBOD SAMEN
Niets is eenvoudiger. Vul het formulier in met je fiets, accessoires en gegevens, en wij sturen je binnen de 48 werkuren een offerte per e-mail! Je hebt ook de mogelijkheid om onze fietsen in de winkel uit te proberen!
3
JE FIETS BESTELLEN
Zodra je leaseaanvraag is goedgekeurd, zullen wij je fiets bestellen en je op de hoogte stellen van de verwachte leverdatum in de door jou gekozen winkel.
4
JE FIETS OPHALEN
Het is zover, je fiets staat klaar. Kom naar de winkel, teken voor ontvangst van de fiets en geniet ervan!
De fiets die bij je past
Of je nu een fietsliefhebber bent of niet, dankzij ons fietsenaanbod kan je de fiets kiezen die bij je past. Ontdek alle fietsen die beschikbaar zijn voor leasing. Een gepaste fiets voor elk type sporter!
Veelfestelde vragen
Wie zijn onze partners?
Op dit moment werken we alleen samen met O2O, maar we zijn bezig om in de toekomst andere leasepartners te integreren.
Kan ik mijn lease stopzetten vóór het einde van het contract?
Dit hangt af van het contract en de voorwaarden van de leasemaatschappij. Meestal is het mogelijk om de fiets gedurende de leaseperiode over te kopen of de lease stop te zetten tegen betaling van een bedrag.
Kan ik een Decathlon-fiets kiezen als mijn leasemaatschappij geen partner is van Decathlon?
Neem contact op met je leasemaatschappij en vraag of zij bereid zijn om een Decathlon-fiets te leasen. Zij moeten dan contact met ons opnemen.
Kan ik een leasecontract afsluiten in een Decathlon-winkel?
Ja, een medewerker in de winkel kan je helpen bij het kiezen van de juiste fiets (en deze testen indien beschikbaar) en helpt je met het invullen van het online formulier. Na het versturen van het formulier zal je binnen de 48 werkuren een offerte van ons ontvangen.
Hoe verloopt het einde van mijn lease?
Enige tijd vóór het einde van je lease (meestal na 3 jaar) word je uitgenodigd om te kiezen tussen het kopen van de fiets (tegen de restwaarde) of het niet houden van de fiets. Je bent dan vrij om een nieuw leasecontract af te sluiten.
Wat moet ik doen als ik een probleem heb met mijn fiets?
Bekijk eerst de voorwaarden van je leasecontract of neem contact op met de leasemaatschappij, die de te volgen stappen zal aangeven.
Hoe weet ik wanneer mijn fiets geleverd wordt?
Je kunt de status van je bestelling op elk moment bekijken in het systeem van je leasemaatschappij. Je ontvangt een melding wanneer je fiets in de winkel klaarstaat om opgehaald te worden. We doen altijd ons best om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk van je fiets kunt genieten.
Welke accessoires kan ik opnemen in mijn lease?
Je moet verplicht een ART2 of hoger goedgekeurd slot nemen. Daarnaast kun je zoveel accessoires toevoegen als je wilt, mits ze in aanmerking komen, zoals een helm, veiligheidsvest, fietsaccessoires (verlichting, spatborden, bel, zadelhoes, etc.), maar ook kinderzitjes, een pomp en nog veel meer. Kleding, schoenen, fietsdragers en fietstrainers zijn echter niet toegestaan.
Wat te doen als mijn werkgever nog geen fietsleasing aanbiedt?
Stel je werkgever voor om deze dienst aan alle werknemers aan te bieden. Fietsleasing kost een werkgever niets. Vervolgens kan je werkgever contact opnemen met een fietsleasebedrijf (als je een Decathlon-fiets wilt, moet je een bedrijf kiezen dat partner is van ons).
Wat te doen aan het einde van mijn lease?
Neem enkele weken vóór het einde van je lease contact op om de opties te bespreken. Meestal kun je de fiets kopen tegen de restwaarde of teruggeven aan de leasemaatschappij. Welke keuze je ook maakt, je kunt alvast ons online of winkelassortiment bekijken om je voor te bereiden op je volgende fietslease.
Ben ik de eigenaar tijdens de leaseperiode?
Nee, je hebt het gebruik van de fiets, maar de eigendom blijft bij de leasemaatschappij. Aan het einde van de leaseperiode kun je de fiets meestal kopen en eigenaar worden.
Kunnen anderen mijn fiets gebruiken?
Neem contact op met je leasemaatschappij voor een precies antwoord op deze vraag.
Kan ik mijn fiets verzekeren of laten repareren?
Meestal is een schade- en diefstalverzekering automatisch inbegrepen in je lease. Controleer of dit het geval is en volg de instructies van je verzekering, zoals het verplichte gebruik van een of meer sloten. Meestal kun je een budget voor reparatie en onderhoud opnemen in je fietsleasepakket. Onze 33 Decathlon-werkplaatsen in België staan klaar voor onderhoud en reparatie van je fiets.
Wat moet ik doen als ik een probleem op de weg tegenkom?
Volg de aanbevelingen van je leasemaatschappij. Zij geven aan welke stappen en opties je moet volgen.
Waarom worden administratieve kosten toegevoegd?
Het opzetten, voorbereiden en beheren van een leasefiets brengt voor ons extra kosten met zich mee. Deze kosten moeten we aan je leaseaanbod toevoegen. Deze worden verwerkt in je leasecontract en maandelijkse betalingen.
Waarom zie ik de promotieprijs niet in mijn leaseaanbod?
Promoties en kortingen zijn niet van toepassing op leasefietsen.