Onze 4 verzekeringen
De voordelen van onze verzekeringen
Eenvoudige en snelle afhandeling
Onderdelen en werkuren inbegrepen
Een netwerk van Decathlon-ateliers tot uw dienst
GEDEKT VOOR 1 JAAR
Wat te doen bij een incident?
D-0: DAG VAN HET INCIDENT
Fiets beschadigd na een val of stoot? De schadeverzekering dekt de reparatie van de fiets.
D-0 TOT D+6: AANGIFTE VAN HET INCIDENT
De klant moet het schadeformulier invullen in de klantenruimte op www.assurances.decathlon.be. Indien de klant geen internet heeft, kan hij zijn aangifte per post doen.
D+6 TOT D+8: OPVOLGING
De klantendienst van Decathlon Assurance verwerkt het verzoek van de klant en geeft binnen uiterlijk 3 dagen een antwoord per e-mail waarin hij een financiële tussenkomst aanvaardt of weigert.
D+8: REPARATIE
Als de aangifte wordt geaccepteerd, wordt een ondersteuningsnummer van het atelier aan de klant meegedeeld. Zodra de reparaties zijn uitgevoerd, gaat de klant naar de kassa met een atelierfactuur van € 0 (het bedrag van de reparatie wordt in mindering gebracht op het resterende verzekerde bedrag).
Alles binnen handbereik: registratie, aangifte, contact
Veelfestelde vragen
Hoe kan ik contact opnemen met deze service?
Ik kreeg een akkoord voor een vergoeding, is dat nog geldig?
Door de huidige gebeurtenissen kan ik momenteel geen klacht indienen, staat er een termijn op het verzenden van een klacht?
Mijn contract loopt weldra af: hoe kan ik mijn schade aangeven?
Ik heb aangifte gedaan van schade: wat moet ik nu doen?
Het lukt me niet om mijn verzekering te registreren
Nadat mijn fiets gestolen was, kreeg ik een aankoopbon, kan ik die gebruiken op de site decathlon.be? Hoe lang is de aankoopbon geldig?
Ik heb geen mail gezien of ontvangen voor de verlenging van mijn contract, kan ik het verlengen?
Ik heb de dag om mijn contract te verlengen laten voorbijgaan, is het nu te laat?
Ik kan niet inloggen.
•Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kan je heel eenvoudig een nieuw maken. Klik op Wachtwoord vergeten. Binnen een paar minuten ontvang je een mail waarmee je een nieuw wachtwoord kan aanmaken.
• Heb je nog geen account aangemaakt? Om een account aan te maken op Decathlon Assurances klik je op Account aanmaken. Daarna vul je gewoon een aantal velden in. Is je mailadres al bekend bij ons? Dat betekent dat er al een account gekoppeld is aan het mailadres dat je hebt opgegeven. Als je niet meer weet welk wachtwoord bij het account hoort, kan je een nieuw wachtwoord aanmaken door te klikken op “Wachtwoord vergeten”.
•Ben je van mailadres veranderd? Weet je niet meer welk mailadres gekoppeld is aan je account bij Decathlon Assurances? Neem contact op met ons, ofwel via mail op: [email protected] ofwel via ons Contactformulier.
Heb je een klacht of een claim?
Duur van de verzekering: 1 jaar, verlengbaar met 1 jaar.
Rol van de partijen : Verzekeraar: AIG Europe SA, Belgisch filiaal; Makelaar: Ogea; Verzekeringnemer: Decathlon Belgium SA.