Laten we beginnen bij het begin: wat is een Marketplace?
Een Marketplace is een site waarop verschillende onafhankelijke handelaars hun producten kunnen verkopen. Zo wordt een brede waaier aan producten en diensten op dezelfde plek aangeboden. Méér zelfs: DECATHLON fungeert als vertrouwelijke derde.
Dat houdt in dat we instaan voor veilige betalingen, de kwaliteit van producten en dienstverlening aan klanten.
Waarom kiest DECATHLON voor een Marketplace?
Aan onze doelstelling verandert niets. We willen sport voor iedereen toegankelijk maken en het dagelijks welzijn van mensen bevorderen. In die optiek blijven we ons gamma producten en diensten rond sport, welzijn en conditie verder verbreden.
En omdat we iedereen een plaatsje willen gunnen, werken we samen met partners die door onze teams werden geselecteerd en van nabij worden opgevolgd. Zo bieden we de beste producten aan en trachten we een optimale ervaring te waarborgen.
Hoe worden de partners geselecteerd?
Zorgvuldig! De merken waarmee we in zee gaan, moeten aan heel wat eisen voldoen. Als een partner niet langer aan onze selectiecriteria beantwoordt, halen we die uit onze catalogus.
Hoe gaat dat in de praktijk?
1
Ik selecteer het product van mijn keuze. Wordt dat door een partner verkocht, dan staat dat op de productfiche vermeld. Ik voeg het product toe aan mijn winkelmandje.
2
Ik valideer mijn mandje en kies bij elke partner mijn leveringskanaal (één levering per partner).
3
Voor de betaling geldt precies hetzelfde: gaat het om een product van een partner of niet? Verder zijn alle betaalsmetbodes beschikbaar (behalve overschrijvingen): bankkaart, cadeaukaart, op afbetaling zonder kosten.
4
Op mijn account volg ik hoe mijn levering vordert. Ik ontvang informatie over de levering via e-mail en/of sms. Elke partner heeft een eigen verzendingssysteem. Ik ontvang mijn pakje via een partner.
Wat moet ik doen om mijn producten op de DECATHLON Marketplace te verkopen?
Vul het volgende formulier in.
faq
Worden bestellingen samen geleverd als ze van verschillende partners afkomstig zijn?
Nee. Onze partners behandelen en verzenden hun producten apart. Per partner bij wie je bestelt, ontvang je dus een apart pakje. De leveringstermijnen en -kosten variëren onderling en worden door elk van onze partners apart vermeld.
Moet ik verschillende keren verzendingskosten betalen als ik bij verschillende partners bestel?
Ja! Onze partners beheren immers zelf de behandeling en de verzending van hun pakjes. Die worden niet samen verzonden als je uiteenlopende producten bij verschillende partners bestelt. Iedere partner rekent eigen verzendingskosten aan.
Kan ik partnerproducten afhalen in de winkel?
Momenteel is dat niet mogelijk. Gewoon omdat onze partners hun producten zelf verzenden. We hebben geen voorraad in de winkel.
Kan ik mijn producten terugbrengen naar een DECATHLON-winkel?
Helaas niet! Onze partnerproducten zijn niet in de DECATHLON-winkels te vinden. Je kan dergelijke producten dus ook niet naar de winkel terugbrengen. Alles gaat rechtstreeks via de partner. Terugzenden is gratis binnen de 30 dagen na ontvangst van je pakje. Gebruik gewoon de retourbon en het voorgefrankeerde etiket die in je pakje zaten. Heb je nog twijfels of vragen? Contacteer onze klantendienst.
Waarom hebben jullie het over 'partners'?
Omdat we dol zijn op die prachtige merken! Ze delen onze waarden en we houden van hun manier van werken. Dat willen we benadrukken in het kader van een partnership.
Kan ik een nieuwe partner voordragen?
Ja! We geloven in teamwork. Een mooi sportmerk kan je met ons delen via: deze pagina. Na ontvangst van je aanbeveling, contacteren we het merk om na te gaan of dat onze waarden onderschrijft.
Is het terugsturen van producten op de Marketplace gratis?
Ja, tot 30 dagen na ontvangst van je pakje kan je producten gratis terugsturen. Gebruik gewoon de retourbon en het voorgefrankeerde etiket dat in je pakje zat. Heb je nog twijfels of vragen? Contacteer onze klantendienst.
Ik wil een factuur voor mijn bestelling.
Voor het aanvragen van een factuur kan je bij onze klantendienst terecht. Wij zullen de verkoper contacteren om een factuur te vragen, en die wordt u toegestuurd.