Smeer de naven van je wielen. Ook de lagers dienen gereinigd en gesmeerd te worden.
Controleer de body van je wielen (het onderdeel van je wiel waardoor je niet steeds hoeft te blijven trappen als je aan het rijden bent). Als je hoort dat deze redelijk droog klinken, ook even bijsmeren.
Demonteer je balhoofd, maak het proper en voorzie het weer van een laagje lagervet.
Vervang toch best je ketting (en eventueel je cassette) elk jaar afhankelijk van het aantal kilometers dat je rijdt (de norm is om ongeveer om de 1000 km je ketting te vervangen).
Maak je zadelpen, stuurpen en trappers even los, en maak ze terug vast door wat montagevet aan te brengen. Zo vermijd je dat de onderdelen zullen roesten. Is het al even geleden dat je fiets nog eens goed onder handen werd genomen? Met het service pack all-in stellen we een complete diagnose van je fiets en worden alle herstelwerken uitgevoerd voor een totaalprijs van € 80 (uitgezonderd hydraulische vork en onderdelen). Bepaalde zaken kan je, zelfs als leek, ongetwijfeld zelf, terwijl andere misschien net te hoog gegrepen zijn. Indien je niet zeker bent van je stuk, begin je best zelf niet aan je materiaal te knoeien. In onze ateliers helpen wij je à la carte. Wij kunnen je gericht bijstaan bij een specifiek onderdeel, maar hebben ook verschillende servicepacks in ons aanbod.