Maak kennis met Kipsta, het Decathlon-merk voor 11 tegen 11-voetbal!

Waarom kipsta en decathlon als partners kiezen?

Overweeg je een samenwerking met Kipsta, het voetbalmerk van Decathlon? Lees meer over de waarden van Kipsta en wat ons voetbalmerk voor jouw club kan betekenen!

Wie zijn we?

Bij Decathlon België zijn we met 2.500 medewerkers die dagelijks leven volgens onze grote missie: het plezier en de voordelen van sport toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen.

Ons assortiment is samengesteld om aan al je behoeften te voldoen, dankzij onze eigen merken die we Passiemerken noemen, zoals Kipsta voor voetbal of Imviso voor zaalvoetbal. We stellen innovatie centraal in onze activiteiten: van onderzoek en verkoop, tot ontwikkeling, design, productie en logistiek. De teams van onze twintig Passiemerken steken al hun energie in het ontwerpen van technische, mooie en eenvoudige producten, altijd tegen de laagst mogelijke prijzen. Deze producten zijn bedoeld voor alle sportliefhebbers, van beginners tot ervaren sporters, en zijn exclusief verkrijgbaar bij Decathlon.

En kipsta?

Kipsta, opgericht in 1998, is een samengesteld woord: KIP komt van het Franse équipe (ploeg) en in STA hoor je stadion, samen maakt dat dus "stadionteam".
Kipsta is in de eerste plaats een productontwerper: al meer dan 20 jaar ontwerpt Kipsta producten voor voetballers, ongeacht hun niveau, met als doel het dagelijkse leven van elke speler, liefhebber of voetbalclub te verbeteren met op maat gemaakte producten aan de beste (maar écht de beste) prijs-kwaliteitverhouding.

Een gepassioneerd team, verliefd op voetbal.

Het voetbalmerk van Decathlon telt meer dan 50 medewerkers. Ze bedenken en ontwikkelen innovatieve producten en diensten in het Kipstadium (70 Rue de l'Union, 59200 Tourcoing, Frankrijk), het ontwerp- en ontwikkelingscentrum van Kipsta sinds 2009. Daarnaast kun je er op verschillende ondergronden voetballen en zaalvoetballen!

De Kipsta-teams bedenken producten en diensten door spelers te observeren en naar hen te luisteren, rekening houdend met technologische ontwikkelingen en nieuwe manieren om je passie voor voetbal te beleven.

Maak kennis met Kipsta, het voetbalmerk van Decathlon!

Technische partners & co-creatie

De technische partners van Kipsta, zoals bijvoorbeeld KV Oostende, Excelsior Virton en Sporting Charleroi, zijn betrokken bij het co-creatieproces: de knowhow van de ontwerpteams wordt gecombineerd met de ervaring van topsporters om te innoveren en tegelijkertijd voetbal voor iedereen toegankelijk te maken.

Coaches, spelers en partnerclubs testen de producten die ze helpen ontwikkelen onder de meest veeleisende voetbalomstandigheden. Dit zijn exact dezelfde producten die alle liefhebbers in Decathlon-winkels kunnen vinden en kopen aan onze gekende toegankelijke prijzen.

Maak kennis met Kipsta, het Decathlon-merk voor 11 tegen 11-voetbal!

Onze ambassadeurs

De Kipsta-ambassadeur heeft een passie voor voetbal en neemt actief deel aan de ontwikkeling van de producten en diensten van het merk.

Voetbal promoten door evenementen te organiseren, ervaringen delen op sociale media, feedback geven over producten en co-creëren... dat zijn de voornaamste rollen van onze ambassadeurs. De spelers testen dagelijks de schoenen, kleding en accessoires die passen bij zijn of haar voetbaldiscipline: met 11, met 5, zaalvoetbal...

Innovatie centraal

Innovatie zit al sinds het prille begin in 1976 in het DNA van Decathlon. Deze aanpak is in de loop van de tijd geëvolueerd, en meer bepaald in de jaren 90 met de komst van de eerste eigen merken zoals Kipsta voor voetbal. De innovaties vinden achter de schermen plaats bij Decathlon: in onze laboratoria met als doel te creëren, testen, opnieuw testen, tekenen en ontwerpen. Maar ook industriële processen, R&D, nieuwe technologieën en sinds kort nu ook ecodesign voor een groenere sportwereld!

Innovatie bij Decathlon heeft één centraal doel: sport toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen!

Maak kennis met Kipsta, het voetbalmerk van Decathlon

7 Goede redenen om je aan te sluiten bij kipsta

1. Geen looptijdverplichting
Kiezen voor Kipsta als leverancier van je uitrusting, betekent dat je niet vastzit aan een looptijd. Er wordt je geen verplicht contract opgelegd, enkel als de club dit wenst, kan er een contract met duurtijd opgemaakt worden.

2. Geen jaarlijkse betalingsverplichting
Kiezen voor Kipsta als leverancier van je uitrusting, geeft je de zekerheid dat je geen verplichte uitgaven zal hebben. Kipsta helpt je je budget te optimaliseren.

3. Producten kunnen een jaar lang worden omgeruild of geretourneerd
Kiezen voor Kipsta & Decathlon betekent dat je kunt profiteren van ons commercieel beleid "niet tevreden, geld terug". Onze producten kunnen worden omgeruild* in de winkel (* behalve gepersonaliseerde producten).

4. Een team voetballers in de winkel tot jouw dienst
Kiezen voor Decathlon geeft je de zekerheid dat je in contact staat met gepassioneerde voetballers. Een open en beschikbaar team zorgt ervoor dat aan de behoeften van jouw club wordt voldaan.

5. Een winkel in de buurt
Kiezen voor Decathlon betekent toegang tot het volledige Kipsta-aanbod voor je materiaalbehoeften en voor eventuele reparaties tijdens het seizoen.

6. Beste verhouding tussen prijs en technische kwaliteit
Kiezen voor KIPSTA betekent kiezen voor technische producten die zijn aangepast aan de behoeften van je spelers. We streven ernaar om de technische aspecten van producten in hun ontwikkeling steeds te verbeteren. We overfinancieren marketing en advertenties niet zodat we de laagste prijzen kunnen beloven.

7. Een merk gevolgd door technische partners
Verschillende professionele spelers nemen met het merk KIPSTA deel aan de co-creatie van bepaalde producten. Ze zijn testers tijdens hun trainingen, ze staan garant voor de technische details tijdens een intensief professioneel gebruik, en ze zijn technisch adviseurs tijdens de ontwikkelingsfasen. Deze samenwerking zonder financiële belangen is gebaseerd op uitwisselingen die simpelweg voortkomen uit onze passie voor voetbal.

Maak kennis met Kipsta, het voetbalmerk van Decathlon!

De scherpe prijzen

Sport voor jou toegankelijk maken dankzij de prijs en tegelijkertijd hoge normen garanderen bij de ontwikkeling van de kwaliteit van onze producten. Dankzij onze eenvoudige winkels, een optimale logistiek, efficiënte organisatie en een permanente wens om de kosten te beheersen, kunnen we de prijs van onze producten regelmatig verlagen.

Het getrouwheidsprogramma

Wist je dat Decathlon je beste sportpartner kan worden? Kom bij ons team en vraag vandaag nog je Decathlon-klantenkaart aan. Je trouw wordt beloond, maar je wordt ook beter geïnformeerd over onze aanbiedingen en acties en je profiteert van een betere service!

Heb je nog geen Decathlon-klantenkaart? De kaart is gratis en biedt je alleen maar voordelen! Vraag gerust ook naar een clubkaart en al zijn voordelen bij je lokale winkel.

Maak kennis met Kipsta, het voetbalmerk van Decathlon!

Decathlon b2b

Ons aanbod voor
professionals (scholen, bedrijven & clubs)

Jouw club en zijn afdelingen staan ​​bij ons centraal, wij zijn er om je te begeleiden bij de dagelijkse praktijk en sportieve ontdekkingen. Ontdek onze selectie producten en diensten voor kleine en grote clubs. Bereid je voor op de hoogtepunten van het seizoen met Decathlon. Wil je een partnerschap aangaan? Mail ons via [email protected] Vind alle services die geschikt zijn voor jouw club op onze speciale pagina.

Sportactiviteiten worden van jongs af aan beoefend. Daarom bieden wij je met onze 100 sporten onder één dak een ruime keuze aan producten om aan je behoeften te voldoen bij het opzetten van sportactiviteiten.

Maak kennis met Kipsta, het voetbalmerk van Decathlon!

Ecologie en duurzaamheid

Bij Decathlon België zetten verschillende sportieve collega's hun schouders onder tal van inspirerende initiatieven. We leggen de focus op klimaatacties (tegen de opwarming van de aarde) en de leefbaarheid van onze planeet (vervuiling, plastic,...). Want met smog, plasticvervuiling en verminderde biodiversiteit wordt het moeilijk leven, laat staan sporten. ”

Als wereldwijde fabrikant en retailer van sportkleding en -matriaal, dragen we de grote verantwoordelijkheid onze CO2 uitstoot te verminderen in lijn met de wetenschappelijke aanbevelingen. Om onze klimaatacties en -doelstellingen te bepalen werken we samen met een onafhankelijke organisatie, Sience Based Target. Samen met hen zijn we tot 6 klimaatdoelstellingen gekomen waaraan we de komende jaren hard blijven werken (en bij een partnership eventueel ook samen met jouw club).

Hierin ben je mogelijk geïnteresseerd

Kipsta wordt officiële voetbal Pro League

Decathlon levert de Pro League voetbal voor 5 seizoenen

Kipsta, het voetbalmerk van Decathlon, wordt met ingang van het seizoen 2023-2024 de officiële voetbal van de Jupiler Pro League, Challenger Pro League, Croky Cup en de Supercup. Deze voetbalcompetities zullen vanaf dan gespeeld worden met een wedstrijdbal van Kipsta met het FIFA Quality Pro Label.

DECATHLON KIPSTA partenaire du KVO Ostende

Decathlon en Kipsta, trotse partners van KV Oostende

Profspelers en jeugdploegen van eersteklasser KV Oostende staan voortaan aan de aftrap in de Kipsta-outfits van Decathlon!

KIPSTA-ambassadeur Kevin Vandendriessche: « Ik heb me altijd voor 200% gegeven »

KIPSTA-ambassadeur Kevin Vandendriessche: « Ik heb me altijd voor 200% gegeven »

Toen hij in juli 2012 tekende bij Moeskroen, was Kevin Vandendriessche (32) een nobele onbekende in België. Vandaag is hij uitgegroeid tot een 'zekerheidje' in de Jupiler Pro League. Na zes jaar Oostende voelt hij zich nu volledig thuis in Kortrijk, waar hij sinds dit seizoen voetbalt.

DOET KIPSTA AAN ECODESIGN?

Kipsta gaat voor ecodesign!

Onze productontwikkelingsteams zetten zich niet alleen in om je hoogwaardige voetbalproducten aan te bieden. Ze doen er ook alles aan om deze producten te produceren op een meer milieugerichte manier. Om dat doel te bereiken, ontwikkelen we een zogenaamde 'ecodesign'-aanpak.

 Kipsta-ambassadeur Théo Pierrot: « Ik zal mijn mentaliteit nooit veranderen »

Kipsta-ambassadeur Théo Pierrot: « Ik zal mijn mentaliteit nooit veranderen »

Op een vrijdag in december, op de vooravond van de wedstrijd tegen Anderlecht, ontvangt onze Kipsta-ambassadeur Théo Pierrot (27) ons in de perszaal van het Pairaystadion, de thuisbasis van voetbalclub RFC Seraing. Pierrot, afkomstig uit het Franse Nancy, speelt al sinds 2015 bij de Metallo's, en voelt zich hier nu echt thuis.

KIPSTA F950 FIFA PRO is de officiële matchbal voor de Pro League Supercup 2021

KIPSTA technische partner van de Pro League Supercup 2021

Club Brugge en KRC Genk zullen de Belgische Pro League Supercup betwisten met de Kipsta F950 als officiële wedstrijdbal. Dit is het resultaat van de samenwerking tussen de Pro League en Kipsta voor de Pro League Supercup. Kipsta is technical partner van de traditionele seizoensopener en levert de officiële wedstrijdbal.

 KIPSTA, PRODUCTONTWIKKELAAR

Hoe ontwikkelt KIPSTA zijn voetbalproducten?

KIPSTA bedenkt en ontwerpt nu al meer dan 20 jaar producten voor voetballers en voetbalsters van elk niveau. Hier ontdek je hoe KIPSTA zijn voetbalartikelen ontwikkelt.

clubcatalogus nieuwe collectie voetbal decathlon

Zoek je een nieuwe voetbaltenue voor je (mini)voetbalploeg?

Op zoek naar nieuwe outfit voor je voetbalploeg? Of wil je de teamuitrusting aanvullen? Bij Kipsta Club zit je goed! Lage prijs, maar zeker topkwaliteit!

Damesvoetbal bij Kipsta

Damesvoetbal bij Kipsta

Bij Kipsta doen we er alles aan om je met onze producten en diensten de best mogelijke ervaring op het voetbalveld te bieden. We willen er tijdens alle trainingen en wedstrijden voor je zijn zodat je volop kunt genieten van je passie voor de bal.

DECATHLON KIPSTA partner van de DANONE NATIONS CUP

DECATHLON KIPSTA partner van de DANONE NATIONS CUP

De Danone Nations Cup werd in het jaar 2000 voor het eerst georganiseerd. Sindsdien wordt het toernooi beschouwd als het grootste internationale voetbaltoernooi voor de U12 en de grootste samenkomst van jonge voetballertjes en voetbalstertjes uit de hele wereld.