Aangepaste producten, die beter worden
Steeds meer dames beginnen voetbal te spelen, en dat gaat niet onopgemerkt voorbij. De televisierechten om de nationale en internationale competities uit te zenden gaan crescendo. Dameswedstrijden trekken overigens heel wat publiek. Zo keken tijdens het EK in 2017 bijna 900.000 mensen in ons land naar de Derby der Lage Landen: België-Nederland.
Zohra, onze productmanager voor het damesvoetbal, vertelt ons dat de huidige media-aandacht er slechts zeer recent gekomen is. Tien jaar geleden was er haast nog geen sprake van. Het gaat dus de goede kant op en dat kunnen we alleen maar aanmoedigen door de sport nog toegankelijker te maken. “Als een meisje wil beginnen voetballen en een outfit wil kopen, dan zou ze niet verplicht mogen zijn om dezelfde artikelen als haar broer te kopen", vertelt Zohra. Waarom specifieke damesoutfits? Onze productchef antwoordt met een kwinkslag: “Kan een jongen zonder onderbroek spelen? Uiteraard niet. Wel, voor een meisje is het ook onmogelijk om zonder sportbeha te spelen!”
Bij Kipsta willen we jonge meisjes en dames hun passie zo goed mogelijk laten beleven. Daarom hebben we speciaal voor hen een collectie met kleding en accessoires ontwikkeld. Zo vinden voetbalspeelsters bij Decathlon bijvoorbeeld schoenen die speciaal gemaakt zijn voor smallere voeten. We ontwerpen onze producten samen met Marinette Pichon, topscorer aller tijden van de Franse nationale ploeg. Haar ervaring, kennis van het voetbal en ambitie om het vrouwenvoetbal te ontwikkelen zijn onmiskenbare troeven. Voor Marinette is Kipsta het “enige merk dat zijn beste beentje voorzet om een volledig aangepaste damescollectie te ontwikkelen”. Tot slot willen we nog één ding zeggen: lang leve het damesvoetbal!