CYCLOCROSS FIETS RCX II APEX AXS 12S GRIJS

€2.50000
Ref. : 8788042

Bedacht om je optimaal te laten genieten op crossterreinen, het carbon frame heeft zijn waarde bewezen tijdens internationale wedstrijden. Rijklaar.

De nieuwe RCX volgt de lijn die de eerste versie zo succesvol maakte: een zeer speelse fiets waarmee je goede prestaties kunt neerzetten. Versie II is eenvoudiger te dragen en voert modder beter af.

Kleur: - / - / -

  • XS Niet online beschikbaar
  • S op voorraad
  • M op voorraad
  • L op voorraad
  • XL op voorraad

Onze diensten:

  • Gratis afhaling in de winkel
  • Gratis retour tot 365 dagen na aankoop
  • Minimum 2 jaar garantie

Productvoordelen

Efficiëntie

Frame en voorvork in 100% carbon.

Veelzijdigheid

Ontwikkeld voor veldrijden, maar je kan er banden tot 40 mm op leggen.

Remkracht

Hydraulische schijfremmen.

Technische informatie

RCX II

Met onze nieuwe cyclocrosser ga je 's winters als een speer op crossterreinen. Behendig, speels en kwalitatief, de perfecte combo om te schitteren op het parcours.
Het frame is op verschillende punten verbeterd ten opzichte van de RCX, met een uitsparing voor modderafvoer ter hoogte van de verbinding van de zadelbuis en de staande achtervork.
Het hoofdframe is verhoogd en de hoofdvorm van de bovenbuis is verbeterd, zodat je de fiets gemakkelijker op je schouder kunt dragen.

FRAME EN VORK

Frame en vork 100% carbon
Frame UCI-conform
Kabeldoorgang in de onderbuis.

Gewicht frame: 940 g (M)
Gewicht van de vork: 440 g

TRANSMISSIE

Nieuwe groep SRAM APEX AXS 12 V. Deze elektrische transmissie is heel nauwkeurig en supersnel. Schakelen wordt kinderspel, zelfs op een steile helling! Het systeem werkt met een verwijderbare externe batterij die op de achterderailleur is geplaatst. Om alles uit je SRAM-groep te halen, raden we aan om de SRAM CONNECT-app te downloaden

SHIFTER: SRAM APEX AXS
ACHTERDERAILLEUR: SRAM APEX AXS

KETTING: SRAM

ONDERHOUD VAN DE TRANSMISSIE

We willen benadrukken hoe belangrijk het is om je transmissie regelmatig te onderhouden, zeker als je in uitdagende omstandigheden fietst (vochtige en/of vuile ondergrond).
Met regelmatig onderhoud gaat je transmissie langer mee.

Controleer je ketting regelmatig met de volgende tool:

https://www.decathlon.be/nl/p/tester-voor-kettingslijtage-van-fietsen/_/R-p-120530

CRANKSTEL / CASSETTE

KETTINGBLAD: SRAM APEX 40 tanden
CASSETTE 12 VERSNELLINGEN: SRAM APEX 10/36

Cranklengte per fietsmaat:
XS: 165 mm
S: 170 mm
M: 172,5 mm
L /XL: 175 mm

WIELEN FULCRUM RAPID RED 900

WIELDIAMETER: 700c
GEWICHT: 1870 g
VELGMATERIAAL: aluminium
MATERIAAL RING: aluminium, asymmetrisch
HOOGTE: voor en achter: 24,1 mm
Breedte: 27,1 mm
BINNENBREEDTE 22 mm
REMSYSTEEM: schijfremmen
COMPATIBILITEIT VOORAS: HH12-100
COMPATIBILITEIT ACHTERAS: HH12-142
SPAKEN - VOOR/ACHTER: 28
MAX. BELASTBAARHEID: 120 kg

https://www.fulcrumwheels.com/fr/soutien/roues-oem/rapid-red-900

Het frame is geschikt voor banden met max. doorsnede 40.

BANDEN

Banden VITTORIA TERRENO MIX CX, doorsnede 33. Een veelzijdige band met nylon karkas van 120 TPI.

TUBELESS READY: JA

We raden je sterk aan om tubeless te rijden voor meer comfort en om de kans op lekke banden te verkleinen.

De banden zijn gemonteerd zonder antilekvloeistof, bekijk het filmpje om te zien hoe je die in de banden doet met de meegeleverde flacon (60 ml per band) om de tubeless montage compleet te maken: https://www.youtube.com/watch?v=vv6t7gapiIE

REMMEN

De SRAM APEX-schijfremmen zijn hydraulisch, wat betekent dat je progressiever en krachtiger remt dan met hydromechanische remmen. Schijf van 160 mm voor- en achteraan.

Je moet de remmen eerst inremmen. Hiervoor rem je 20 keer achter elkaar, telkens net iets steviger, bij een lage snelheid (20 km/u) en dan nog eens bij 30 km/u. Je moet beide remmen goed inremmen.
Dit zorgt voor een betere grip van de blokken op de schijf.

ONDERHOUD VAN DE HYDRAULISCHE REMMEN

Hydraulische remmen werken dankzij een gesloten kring tussen je remhendel en remhoef.
De dichtheid wordt verzekerd door de remleiding.
Na verloop van tijd is het normaal dat de remleiding wat druk verliest, waardoor het remmen minder efficiënt gaat. Als je remhendel slap aanvoelt of je hem te ver moet indrukken, moet je het remsysteem ontluchten. Voor die klus heb je aangepast gereedschap en de nodige kennis nodig.

WAARSCHUWING EN AFSTELLING

OPGELET: rem nooit zonder wiel. Zonder wiel loop je het risico dat de remblokken aan elkaar vastplakken.

Als je schijf het wiel raakt, doe dan het volgende om het wiel en de remhoef weer uit te lijnen:

- Draai de wielas los
- Druk je remhendel goed in en draai tegelijkertijd de wielas weer aan
- Als de remschijf nog altijd niet juist staat, doe dit dan opnieuw met een losse remhoef
- Blijft het probleem aanhouden, kom dan eens langs in de winkel.

STUUR / STUURPEN / STUURINRICHTING

STUUR: VAN RYSEL ALUMINIUM
400 mm in maten XS en S
420 in maten M/L en XL

STUURPEN: VAN RYSEL ALUMINIUM
XS: 70
S: 80
M: 90
L: 100
XL: 110

ZADEL / ZADELPEN

ZADEL: VAN RYSEL
ZADELPEN: VAN RYSEL ALUMINIUM 27,2

XS: 250 mm
S/M/L: 350 mm
XL: 400 mm

PEDALEN

Geleverd zonder pedalen.

GEWICHT

8,7 kg in maat M zonder pedalen.

ONDERHOUD VAN JE FIETS

We wijzen je erop dat veldrijfietsen of gravelbikes wat extra zorg vragen. De fiets en de onderdelen krijgen het vaak zwaar te verduren.
Regelmatig onderhoud is dan ook een must om je fiets in topvorm te houden. Je moet de transmissie regelmatiger vervangen dan bij een racefiets.
Controleer ook regelmatig of de wielassen, de zadelklem, de stuurpen en andere onderdelen nog goed vastzitten.

KAN JE GRAVELBIKEN MET DEZE FIETS?

Gravel is een algemene term die verschillende omgevingen en ondergronden omvat.
Deze fiets is bovenal een veldrijfiets. Je kan er niets op dragen, de wielassen zijn immers niet verstevigd.
Bovendien heeft het frame geen oogjes voor een bagagedrager of spatbord.
Met aangepaste banden is hij wel de perfecte metgezel voor sportieve ritten buiten de afgebakende paden. Let wel op, de wielen zijn niet gemaakt voor downhill op rotsige bergpaden.

LEVENSDUUR VAN EEN TRANSMISSIE

Als je een fiets koopt, is het belangrijk om bij de keuze van de transmissie rekening te houden met de kosten van het onderhoud ervan.
De waarden hieronder zijn gemiddelde waarden, die sterk kunnen variëren afhankelijk van hoe goed je de transmissie onderhoudt. We geven ze ter informatie mee.

De gemiddelde levensduur van een goed onderhouden ketting bij veldrijden is 4.000 km.
De gemiddelde levensduur van een cassette bij veldrijden is 6.000-10.000 km.

WELKE MAAT KIEZEN?

Bekijk de geometrietabel van de fiets.
Zit je tussen twee maten, weet dan dat een kleinere fiets geschikter is voor fietsers die een gevoeligere, reactievere fiets zoeken. Maar als je aangenamer wilt zitten voor lange afstanden, ben je beter af met de grotere maat.

Garantie

5 jaar garantie op het frame

Gewicht

9 kg

Overige informatie

Samenstelling

Fietskader: 100.0% Koolstof

ONDERHOUDSADVIES

Niet wassen.

Niet chemisch reinigen.

Niet strijken.

Niet in de droogtrommel.

Bleken uitgesloten.

Afbeeldingen

CYCLOCROSS FIETS RCX II APEX AXS 12S GRIJS
CYCLOCROSS FIETS RCX II APEX AXS 12S GRIJS
CYCLOCROSS FIETS RCX II APEX AXS 12S GRIJS
CYCLOCROSS FIETS RCX II APEX AXS 12S GRIJS

Gebruikersbeoordelingen

Vraag & antwoord

Premies

Premies voor de aankoop van een fiets

België stimuleert het gebruik van de fiets op verschillende manieren.

Wij hebben de regionale en gemeentelijke premies voor je op een rij gezet die je kunt ontvangen bij de aankoop van een fiets. Ontdek ze nu!