Glijvermogen
We ontwierpen een exclusieve shape, in samenwerking met shaper Erwan Le Gallic, met als doel een board te maken dat goed vaart, snel uit het water komt en tegelijk een goede stabiliteit biedt als je niet vliegt.
- De romp is plat aan de tail en heeft een dubbele concave vooraan zodat wrijving wordt beperkt en het board moeiteloos uit het water komt.
- Het breedste punt ligt meer naar voren op het board om goede vaareigenschappen te bevorderen.
- Licht versmalde nose om windvang te beperken
Welk board kiezen? Voor welk niveau?
- Board van 85 liter: compacte versie voor vlottere manoeuvres.
- Board van 100 liter: het beste compromis van vaareigenschappen, stabiliteit en wendbaarheid.
- Board van 120 liter: meer laterale stabiliteit dankzij een bredere tail.
Gevorderde riders:
85 liter is ok als je minder dan 75 kg weegt
100 liter is ok als je minder dan 90 kg weegt
120 liter is ok als je meer dan 90 kg weegt
Beginnende riders:
100 liter is ok als je minder dan 70 kg weegt
120 liter is ok als je meer dan 70 kg weegt
Tolerantie
- We hebben veel zorg besteed aan de lijnen van het board zodat het tolerant is als je het water raakt. Het board vergeeft foutjes tijdens het varen of bij sprongen: het vertrekt gemakkelijk weer en valt niet stil als het water raakt.
- De verdeling van de volumes werd geoptimaliseerd zodat het zwaartepunt van de rider (de positie van zijn voeten) steeds op dezelfde plaats blijft, zowel wanneer het board stil ligt als tijdens het liften en vliegen.
Constructie en robuustheid
- Board met een deck en een romp in een sandwichconstructie met pvc van 2 mm (100 kg/m³) voor maximale robuustheid.
- Verstevigingen in carbonvezels van 200 g/m² aan de box.
- Versteviging aan de box in pvc die door het hele board gaat.
Comfort 1/2
- Deck (bovenkant van het board) met lichte concave voor het comfort en meer vertrouwen als je afduwt. Dat biedt een goede responsiviteit en vraagt minder kracht als je op je hielen duwt.
- Heel stabiel board bij de montage van de foil dankzij de 3 raakpunten met de grond
- We gaven de nose een extra versteviging (TPU patch) zodat het board niet beschadigd raakt als je de foil erop zet
- Het deck met afgeronde hoeken zorgt ervoor dat je niet wordt gehinderd als je weer op het board kruipt
Comfort 2/2
- Pad met groeven in twee diktes voor een goede grip (noodzakelijk bij strapless en als je verandert van standbeen) zonder in te boeten aan comfort.
- Glad deel in het midden van het achterste pad: tijdens de manoeuvres hoef je niet naar je voeten te kijken, door de verandering van textuur voel je vanzelf waar ze staan.
- Grepen onder het board om het makkelijker te dragen op de spot (het board is horizontaal in evenwicht wanneer de foil erop zit).
Stevig
- De tail heeft een gebogen hoek zodat je het board niet kan beschadigen met je leash.
- Decompressieventiel met membraan aan de achterkant van het board: voorkomt dat warmte en drukverschillen het board beschadigen (bijv.: tijdens een vliegtuigreis, als je het board bij heel warm weer in je auto laat liggen).
- Draai dit ventiel nooit los, het zou de waterdichtheid van het board in het gedrang kunnen brengen.
Compatibiliteit
- Compatibel met verschillende strap set-ups dankzij de 5 x 3 inserts vooraan (dubbele strap / V-straps / diagonale strap) en 5 strapinstellingen achteraan.
- Dubbele US box van 27 cm.
Leveringsomvang
- Het board wordt naakt verkocht: de leash en straps zijn niet meegeleverd.
- Voor de straps gebruik je schroeven met een diameter van 6 mm. Als je de schroef dwars doorheen de strap indraait mag ze niet langer zijn dan 20 mm anders zou je het board kunnen beschadigen.
Technische kenmerken
85 l
Lengte: 5'4'' / 163 cm
Breedte: 26'' / 65 cm
Max. dikte: 13,3 cm
Gewicht (inclusief pad): 6,6 kg (+/- 5%)
100 l
Lengte: 5'10'' / 177 cm
Breedte: 27'' / 69 cm
Max. dikte: 13,6 cm
Gewicht (inclusief pad): 7,3 kg (+/- 5%)
120 l
Lengte: 6'5'' / 195 cm
Breedte: 30'' / 77 cm
Max. dikte: 13,2 cm
Gewicht (inclusief pad): 8,6 kg +/- 5%
Contact
Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je vragen hebt. Adres:
[email protected]