HOE DE MAAT VAN JE CLUBS KIEZEN?
De afstand tussen de grond en je hand is bepalend voor de lengte van je clubs.
Bij Inesis bieden we twee maten aan:
MAAT 1: voor golfers met een grond-handafstand van minder dan 78,5 cm
MAAT 2: voor golfers met een grond-handafstand van meer dan of gelijk aan 78,5 cm.
We raden een maat twee aan als de afstand precies 78,5 cm is.
Je kan eenvoudig zelf thuis je maat nemen aan de hand van de methode die wordt getoond in het filmpje.
TECHNISCHE KENMERKEN / DRIVER 900 RECHTSHANDIG M1/M2 HS
Loft: 10°
Swingweight: D0 in M1 / D4 in M2
Flexibiliteit: extra stiff
Lengte: 43,5 in M1 / 45,5 in M2
Torsie: 4,8°
Lie: 58°
De grip op de Driver 900 is aangepast aan de lengte van de club:
Grip maat 1 undersize op de shafts in M1
Grip maat 2 standaard op de shafts in maat 2
Gewicht van de grip in M1: 44 gram
Lengte: 26,5 cm
Diameter: 2,6"
Gewicht van de grip in M2: 51 gram
Lengte: 26,5 cm
Diameter: 2,7 cm
Inclusief headcover.
HET BESTE VAN TITANIUM
De driver 900 is samengesteld uit twee delen: body en blad. Zo beperken we het aantal productiestappen en dus ook productietoleranties. De power komt ook van de kwaliteit van de materialen. We kozen voor titanium 8-11 voor de body van het hoofd omwille van zijn goede mechanische eigenschappen. Het blad is gesmeed van titanium 15. Dat is een legering van titanium en vier andere materialen die de kenmerken ervan nog verbeteren. Een soort supertitanium dus.
EEN BLAD VOOR TOPPRESTATIES
Het blad heeft een raatstructuur die de mechanische sterkte verhoogt. Zo konden we een heel dun blad creëren en het trampoline-effect vergroten. Het resultaat? De bal vertrekt sneller van de club.
10° IS DE IDEALE LOFT
Wist je dat de belangrijkste factor voor de power van je club de loft is? Wil je 10 meter winnen op 7 ijzer? Stap dan over van 32° op 28°. Maar op een gegeven moment werkt dat niet meer. Bij een driver moet je de laagste loft vinden waarmee de golfer de bal nog hoog genoeg kan slaan (ongeveer 30 meter is ideaal) en met voldoende spin (rond de 2000-2500 tr/min) voor een goede balvlucht en om power om te kunnen zetten in afstand.
2 GEWICHTJES, 2 HOOGTES
Aluminium gewichtje van 4 g vooraan / wolfraam gewichtje van 14 g achteraan = de bal vliegt hoger en grotere carry.
Wolfraam gewichtje van 14 g vooraan / aluminium gewichtje van 4 g achteraan = de bal vliegt lager en rolt meer.
De plaats en massa van de gewichtjes werden gevalideerd aan de hand van tests met een robot die werden uitgevoerd door het onafhankelijk labo Golf Laboratories.
EEN SPECIFIEKE TOOL
Je driver 900 wordt geleverd met een speciale tool om de uitneembare gewichtjes onder de zool te verwijderen. We raden je aan om alleen die meegeleverde tool te gebruiken en geen andere.
De gewichtjes bestaan uitsluitend in 4 g en 14 g en worden niet apart verkocht.
DE BESTE SHAFTS VAN DIT MOMENT
We blijven vertrouwen hebben in de uitstekende producten van UST Mamiya. We selecteerden die producten die het beste werkten met ons clubhoofd voor de 3 swingsnelheden waar we naar streefden. De nieuwe LIN-Q MAX WHITE gaf de beste resultaten op het vlak van afstand en precisie.
SHAFT UST MAMIYA, LIN-Q
Voor de driver 900 behielden we het principe van twee maten dat je terugvindt voor alle clubs van Inesis, en de 3 swingsnelheden. Opgelet echter, de shafts van de driver 900 met dezelfde snelheidsaanduiding (lage, gemiddelde, hoge snelheid) zijn beduidend stijver dan die van de driver 500.
LIN-Q 6F3: gewicht van 66 g voor lage snelheid
LIN-Q 6F4: gewicht van 67 g voor gemiddelde snelheid
LIN-Q 6F5: gewicht van 67 g voor hoge snelheid
HOE MOET JE JE SWINGSNELHEID BEPALEN?
Aan de hand van een eenvoudige vraag: als je op de fairway op 135 meter van de vlag staat, welke club kies je dan?
5 ijzer, hybride, driver: je hebt een LAGE SNELHEID
6 of 7 ijzer: je hebt een GEMIDDELDE SNELHEID
8 ijzer of minder: je hebt een HOGE SNELHEID
Charles Garbani, de designer van de driver 900, aan het woord
"In vergelijking met de driver 500, waar we ons op baseerden voor de ontwikkeling, wilden we deze een technischer en gestroomlijnder design geven. Het begrip controle moet tot uiting komen in het design, door de lijnen, maar ook door de technologieën die we gebruiken: CNC draaien en frezen, lasergraveren, 3D-transfers enz."
Samengesteld in Frankrijk
De driver 900 wordt samengesteld in Rijsel, Frankrijk, in de AML-fabriek van het B'TWIN Village. Hier worden fietsen gemonteerd, en wel racefietsen van topkwaliteit. Diezelfde uiterst bekwame technici stellen nu ook golfclubs samen, op een band specifiek voor de clubs 900.