De Kylo straalt kwaliteit, stijl en comfort uit met een eenvoudig aan te passen precisie-draaiknopsysteem. Compleet met afneembare wasbare hoofdband.
Gecertificeerd volgens drie internationale veiligheidsnormen. Optionele MIPS-technologie beschikbaar om je te beschermen met de allerbeste helmveiligheid.
Verkrijgbaar in marineblauw en zwart met een hoogwaardige matte of glanzende afwerking.
Kenmerken:
Instelbare precisie pasvorm
Lichtgewicht
Flexibele top
Uitgebreide ventilatie voor maximale koeling
Volledig verstelbaar harnas in lederlook
Snelsluiting harnasgesp
Machinewasbare, uitneembare hoofdband van wicking stof
MIPS-bescherming
Verkrijgbaar in standaard en wide peak in alle maten
FSC duurzaam ingekocht en gerecyclede verpakking
Maten:
Small: 52-55cm
Middel: 55-58cm
Groot: 58-61cm
De schelpen zijn universeel en passen zowel op ronde als ovale hoofden.
Met MIPS
De toepassing van MIPS biedt verdere bescherming om de afschuiving van de hersenen te verminderen bij ongevallen tijdens het rijden waarbij je valt met hoge snelheid.
Wat is MIPS-helmtechnologie?
mips logo
MIPS (Multi-Directional Impact Protection System) is een extra beschermingssysteem voor de hersenen.
Het MIPS-systeem werd in 1996 in Zweden uitgevonden door Hans von Holst, een neurochirurg en Peter Halldin, een onderzoeker van het Royal Institute of Technology.
MIPS is ontworpen om bescherming te bieden tegen rotatiebewegingen (of kinematica) die op de hersenen worden overgebracht door schuine stoten tegen het hoofd, wat de manier is waarop de meeste motorrijders vallen.
Rotatiebeweging is een combinatie van rotatie-energie (hoeksnelheid) en rotatiekrachten door hoekversnelling die beide invloed hebben op de hersenen en het risico op licht en ernstig hersenletsel vergroten.
Het is bewezen dat het extra beschermingssysteem van MIPS de roterende beweging vermindert wanneer het in een helm wordt geïmplementeerd, door energieën en krachten om te leiden die anders naar de hersenen zouden worden overgebracht.
Hoe werkt MIPS?
MIPS is een extra voering die in de rijhelm is verwerkt.
Deze wrijvingsarme laag zorgt ervoor dat je hoofd 10-15 mm in alle richtingen kan bewegen. Het is bewezen dat dit de rotatiebeweging naar de hersenen en daarmee het letsel (met name hersenschudding en traumatisch hersenletsel) vermindert.
Het kernidee achter MIPS is het nabootsen en verbeteren van het eigen beschermingssysteem van de hersenen, dat gebruik maakt van hetzelfde principe dat de hersenen een beetje tegen de schedel kunnen schuiven.