Op het eerste gezicht lijkt de Ardent erg op de Ardent Race, maar door de hogere lamellenvorm verschuift het toepassingsgebied meer naar de trail en all-mountain sector. De goede demping en loopeigenschappen zijn overgenomen met als doel een band te ontwikkelen die nog meer grip biedt in ruiger terrein. Het agressieve profiel op een karkas met groot volume is ontworpen voor goede tractie, maar snel genoeg voor racers. Grote blokvormige schouderlamellen bijten zich vast in snelle bochten met veel randen. Het midden van het profiel heeft afgeschuinde lamellen om de rolweerstand te minimaliseren. Met zijn brede scala aan modellen voldoet de Ardent aan elke wens voor een snelle band.
*** Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie) ***
Technologie: EXO Protection Dit extreem snij- en schuurbestendige materiaal beschermt de zijwand van verschillende MTB- en Gravel-modellen en sommige Metro-modellen. Het is zeer dicht geweven, maar toch licht en zeer flexibel. De prestaties van de banden blijven daardoor overtuigend goed.
TR Tubeless Ready Tubeless banden hebben veel voordelen: Je kunt met minder luchtdruk rijden en hebt daardoor betere tractie, de rolweerstand is lager dan met een binnenband en als er geen binnenband is, is de kans op lekrijden ook kleiner. Afdichtmiddelen mogen alleen gebruikt worden in de volgende Maxxis bandencategorieën: Tubeless racefiets, tubular banden en Tubeless Ready (TR). Bij gebruik in andere MAXXIS banden vervalt de garantie.
Dual Compound In één loopvlakstrook worden twee verschillende rubbercompounds verwerkt. Maxxis plant de eigenschappen van elke compound en hun rangschikking volgens de gewenste eigenschappen van de banden. Afhankelijk van de bandencategorie worden verschillende Dual Compounds gebruikt. De Dual Compounds van gravelbanden en downhillbanden verschillen bijvoorbeeld aanzienlijk.