DE NCR CF-REEKS
De fiets Neo raCeR Carbon Frame is een model dat tussen onze ENDURANCE en RACEFIETSEN in zit. Door zijn resoluut sportieve karakter zal hij beslist fietsers verleiden die op zoek zijn naar een performante fiets.
Of je nu een volslagen beginneling of ervaren fietser bent, het sportieve potentieel van deze fiets zal je verrassen.
Alle fietsen in de NCR-reeks zijn voorzien van hydraulische schijfremmen voor progressief remmen bij elk weer.
ALLROAD: VEELZIJDIGE FIETS MET ENKEL KETTINGBLAD
De NCR CF ALLROAD zit tussen racefiets en gravelbike in en is ideaal om goed berijdbare wegen in je buurt te verkennen.
We kozen voor een elektrische transmissie met enkel blad omwille van zijn eenvoud en betrouwbaarheid, en banden van 35 mm in 'allroad'-versie.
Deze fiets is ideaal om echt te genieten van het fietsen, of dat nu op asfalt of onverharde paden is. Hij is veelzijdig, speels en heeft lef.
FOCUS OP HET FRAME
Het frame en de voorvork zijn volledig van carbon gemaakt. Carbon is lichter, stijver en dynamischer.
We kozen ook voor een carbon vork voor directer en nauwkeuriger sturen.
Het gelakte frame van de NCR CF weegt 1.200 gram in maat M, de vork weegt 413 gram.
Clearance van het frame: je hebt genoeg ruimte om er banden van 35 mm op te leggen. Met banden van 38 mm is het risico groot dat je de lak beschadigt.
COCKPIT
De cockpit van de NCR CF is volledig van aluminium en bestaat uit VAN RYSEL-stuurpen en oversized stuur.
De lengte van de stuurpen is afhankelijk van de framemaat:
XXS: 60 mm
XS: 70 mm
S: 80 mm
M: 90 mm
L: 100 mm
XL: 110 mm
Breedte van het stuur, as-as:
XXS - XS - S: 400 mm
M - L - XL: 420 mm
ELEKTRISCHE SRAM APEX AXS-TRANSMISSIE
Deze versie is uitgerust met de complete SRAM APEX AXS-groep. Dit kleine broertje van de Force-groep, met veel van dezelfde technologieën, kiest resoluut voor een eigen weg.
Volledig draadloos en de elementen zijn bijzonder eenvoudig te monteren en te vervangen.
Met de SRAM connect-app kan je je fiets vanaf je smartphone volledig naar wens afstellen.
De groep werkt met een batterij. Je kunt die gemakkelijk losklikken om op te laden.
Gewicht transmissie: 3050 g.
BB: DUB PressFit Bottom B
VERZET
De fiets heeft een enkelvoudig SRAM APEX AXS-kettingblad van 46.
Met de 46 kun je sneller trappen en vaker op het midden van de cassette blijven.
De cassette SRAM XPLR PG-1231 in 11/44T biedt de volgende vertanding: 11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-38-44
Apex AXS-ketting
Lengte van de cranks per fietsmaat
XS: 165 mm
S: 170 mm
M: 172,5 mm
L - XL: 175 mm
ONDERHOUD VAN DE TRANSMISSIE
We willen benadrukken hoe belangrijk het is om je transmissie regelmatig te onderhouden, zeker als je in lastige omstandigheden fietst (vochtige en/of vuile wegen).
Met regelmatig onderhoud gaat je transmissie langer mee.
Controleer je ketting regelmatig met de volgende tool:
https://www.decathlon.be/nl/p/tester-voor-kettingslijtage-van-fietsen/_/R-p-120530
LEVENSDUUR VAN EEN TRANSMISSIE
Als je een fiets koopt, is het belangrijk om bij de keuze van de transmissie rekening te houden met de kosten van het onderhoud ervan.
De waarden hieronder zijn gemiddelden, ze zijn ter informatie en kunnen sterk variëren afhankelijk van het gebruik en onderhoud van de fiets.
De gemiddelde levensduur van een goed onderhouden ketting bedraagt 5000 km.
De gemiddelde levensduur van een cassette bedraagt 10.000 tot 12.000 km.
SCHIJFREMMEN
SRAM Paceline-schijfremmen met schijven van 160 mm voor- en achteraan.
Merk op dat je de vrije slag van de remhendel kunt aanpassen aan de grootte van je handen.
Je moet de remmen eerst inremmen. Hiervoor rem je 20 keer achter elkaar, telkens net iets steviger, bij een lage snelheid (20 km/u) en dan nog eens bij 30 km/u. Rem allebei de remmen goed in.
Dat zorgt voor een betere grip van de blokken op de schijf.
FULCRUM RACING3 DB TUBELESS WIELEN (1)
De Racing 3 DB barst van de technische kwaliteiten en is ontwikkeld om te presteren in de meest uiteenlopende situaties. Dit wiel zet de nieuwe standaard op het vlak van tevredenheid en betrouwbaarheid.
Het biedt een verbluffend rolvermogen, dankzij de conus-cuplagers, en is tegelijk comfortabel dankzij de stalen spaken, die de trillingen 25% beter opvangen dan de Racing Zero.
Dit is een veelzijdig en betrouwbaar wiel bij uitstek.
FULCRUM RACING3 DB TUBELESS WIELEN (2)
Velgbreedte: 23,8 mm
Velghoogte: 28 mm
Gewicht per paar: 1660 g
Voorspaken: 21 (7 links - 14 rechts)
Achterspaken: 21 (14 links - 7 rechts)
Lager: conus-cupsysteem, verstelbaar
Naaf: aluminium, opengewerkte aluminium flens
Freewheelbody: Shimano Sram 10/11 versnellingen
Maximumgewicht van de fietser: 109 kg
HUTCHINSON OVERIDE-BANDEN
Maat: 700 x 35 C
We wilden deze fiets uiterst veelzijdig maken en kozen daarom voor Overide-banden van Hutchinson om ongehinderd de overschakeling te maken van asfalt naar onverharde paden en andersom.
TUBELESS READY
TUBELESS OF BINNENBAND
We raden aan om je banden tot tubeless om te vormen met het meegeleverde tubeless ventiel.
Tubeless is comfortabeler, biedt meer rendement en zorgt ervoor dat je band zich bij een klein gat zelf herstelt.
Zorg wel dat je altijd een binnenband in je reparatiekit hebt, voor het geval je een te groot lek in je band rijdt.
HOUDING
Aluminium VAN RYSEL-zadelpen met een diameter van 27,2 mm.
XS: 250 mm
S - M - L: 350 mm
XL: 400 mm
NCF CF ALLROAD kleur GEEL: VAN RYSEL-zadel 30° 145 mm
NCF CF ALLROAD kleur GRIJS: VAN RYSEL SPORTLIGHT 900 zadel
PEDALEN
Geleverd zonder pedalen
WELKE MAAT KIEZEN?
Bekijk de geometrietabel van de fiets.
Zit je tussen twee maten, weet dan dat een kleinere fiets geschikter is voor fietsers die een wendbare, reactievere fiets zoeken. Maar als je aangenamer wilt zitten voor lange afstanden, ben je beter af met de grotere maat.
GEWICHT VAN DE FIETS
Gewicht van de fiets in maat M: 8,75 kg
Garantie
5 jaar garantie op het frame en 2 jaar op de onderdelen