XCR TRI-FRAME, EEN BEEST OP DE WEG!
Het XCR-frame is een high-modulus carbon frame dat aan de eisen van fietsers van het hoogste niveau voldoet.
Onze partnertriatleet Denis Chevrot, tweevoudig Europees kampioen Ironman, rijdt op de XCR.
De fiets is ontwikkeld met Swiss Side, een bedrijf gespecialiseerd in aerodynamica, om elk detail te optimaliseren.
En om tijdens lange afstanden voldoende te kunnen eten, heeft deze fiets een bentobox voor zes repen of gels op de bovenbuis
STUURINRICHTING XCR TRIATHLON
De juiste positie is van cruciaal belang om tijdens tijdritten optimaal te presteren.
Met dit in het achterhoofd ontwikkelden we een stuurinrichting die je op verschillende manieren kunt verstellen: hoogte, breedte, diepte en hoek zijn aan te passen dankzij verschillende elementen zoals het platform voor de extensions en de verschillende spacers.
Voor de extensions hebben we gekozen voor het model Zipp Vuka carbon evo 110 voor de perfecte ergonomische houding.
SRAM RIVAL AXS-GROEP
We hebben gekozen voor de CLM Triathlon SRAM Rival-groep om zijn efficiëntie en toegankelijkheid:
Remhendel links Sram S900 met remklauw en remleiding
Remhendel rechts Sram S900 met remklauw en remleiding
Sram AXS Blipbox-bedieningsmodule
Sram AXS Blips-shifter
Sram AXS Clics-shifter
Sram AXS-oplader
2x batterijen
Sram rival AXS-voorderailleur
Sram rival AXS 12s-achterderailleur
Sram rival 10-30 12s-cassette
Rival 48x35 crankstel
Afmetingen van de cranks:
XS/S 170 mm
M/L 172,5 mm
XL 175 mm
FULCRUM WIELEN / MICHELIN BANDEN
We selecteerden de Fulcrum Wind-wielen die zorgen voor aerodynamica en stabiliteit en tegelijk een goede wendbaarheid op bochtige stukken garanderen.
Michelin-banden Power Cup Tubeless ready 700x25
Aanbevolen bandenspanning: 5 - 8 bar
WAARSCHUWING EN AFSTELLING
OPGELET: rem nooit zonder wiel. Zonder wiel loop je het risico dat de remblokken aan elkaar vastplakken.
Als je schijf het wiel raakt, doe dan het volgende om het wiel en de remklauw weer uit te lijnen:
- Draai de wielas los
- Knijp de remhendel goed dicht en draai tegelijkertijd de wielas weer aan
- Als de remschijf nog altijd niet juist staat, doe dit dan opnieuw met een losse remklauw
- Als dat het probleem niet oplost, breng je je fiets naar een DECATHLON-winkel.
PROCEDURE VOOR HET INREMMEN
Kies een vlakke en droge weg zonder obstakels.
Wissel af tussen voorrem en achterrem, en doorloop de volgende fasen:
Fase 1: Fiets aan 15 km/u en rem geleidelijk tot je 5 km/u rijdt, doe dat 10 keer na elkaar.
Fase 2: Fiets aan 20 km/u en rem geleidelijk tot je 5 km/u rijdt, doe dat 10 keer na elkaar.
Fase 3: Fiets aan 25 km/u en rem geleidelijk tot je 5 km/u rijdt, doe dat 10 keer na elkaar.
Na elke stap laat je de remmen los en rijd je enkele tientallen meters.
ONDERHOUDSADVIES
We willen benadrukken hoe belangrijk het is om je transmissie regelmatig te onderhouden, zeker als je in lastige omstandigheden fietst (vochtige en/of vuile wegen).
Met regelmatig onderhoud gaat je transmissie langer mee.
Controleer je ketting regelmatig met de volgende tool:
https://www.decathlon.be/nl/p/tester-voor-kettingslijtage-van-fietsen/_/R-p-120530
WELKE MAAT KIEZEN?
Bekijk de geometrietabel van de fiets.
Laat zeker ook je houding op de fiets bestuderen, zodat je deze fiets optimaal kunt benutten.
Zit je tussen twee maten, weet dan dat een kleinere fiets geschikter is voor fietsers die een vinniger, wendbaarder fiets zoeken. Maar als je aangenamer wilt zitten voor lange afstanden, ben je beter af met de grotere maat.
PEDALEN
Geleverd zonder pedalen
TECHNISCHE FICHE
Alles wat je over deze fiets wilt weten vind je via de onderstaande link:
https://support.decathlon.fr/