Onafhankelijke aanspansystemen - 2 zones
De All Road 500 heeft 2 aparte aanspanzones:
1. Het habu® Fit System (gefabriceerd door Boa® Technology) kan je tot op de millimeter nauwkeurig instellen, om je boots krachtig en nauwkeurig aan te spannen.
2. Krachtige strap, om de schoen stevig tegen je scheen te duwen.
Zonder die strap zou door het voortdurende buigen/strekken van je benen de boot losser komen te zitten aan je scheen waardoor je voet steeds meer wordt samengedrukt. Dankzij een korte kabel wordt dat negatieve effect gestopt.
habu® Fit System (gefabriceerd door Boa® technology)
Het habu® Fit System combineert drie belangrijke technische elementen om snowboarders een totaal nieuwe ervaring te bieden:
1) de revolutionaire habu®-draaiknop staat garant voor een heel precieze aanspanning,
2) de habu®-kabel is licht, maar erg sterk dankzij 75 strengen in roestvrij staal,
3) de habu®-aanspangeleiders met lage wrijvingscoëfficiënt verzekeren een gelijkmatige drukverdeling en beperken tegelijk slijtage, voor een lange levensduur.
Hoe het habu® Fit System repareren?
De draaiknoppen en veters van het habu®-verstelsysteem komen van BOA Technology Inc. Ze zijn gedurende duizenden uren uitvoerig en heel strikt getest in laboratoria en in de praktijk, waardoor ze gegarandeerd de volledige levensduur van je boots meegaan.
De klantenservice vind je op de website habufit.com/support
Flex en stijfheid van de boot
De All Road 500 heeft een medium flex (6/10). Hij is geschikt voor snowboardsters die veel snelheid maken in de bochten (en nood hebben aan een stijve schoen), maar ook snel moeten reageren in kleine bochtjes of bij onverwachte oneffenheden waardoor je de benen snel moeten kunnen buigen en strekken. Ten opzichte van de boot SNB 100 hebben de flex en steun aan de hiel een boost gekregen.
Flex Up, een nieuw snufje
De Flex Up (ref. 8600870) maakt het mogelijk om de boot ongeveer 2 flexpunten op 10 stijver te maken (met de Flex Up haalt deze nieuwe schoen een stijfheid van ongeveer 5/10).
Het is een accessoire dat vanaf het seizoen 2022/23 in de tong van Decathlon-snowboardboots past. Er is een zakje voor voorzien, zodat hij perfect blijft zitten.
De Flex Up is bijzonder zinvol op lange termijn: wanneer je boot zachter wordt, geef je hem een tweede leven.
Ondersteuning van de hiel: een binnenschoen van niveau 2 (/3)
Bij snowboarden is de ondersteuning van de voeten essentieel om het board goed te besturen (voet in de binnenschoen maar ook binnenschoen in de boot). Deze binnenschoen van niveau 2 biedt 4 voordelen:
1. een binnenschoen die je thuis met warmte kunt vormen
2. het 'Ergonomic Heel Pad'-schuim aan de enkels
3. 2-punts aanspansysteem en strap op de scheen
4. 'Hook & Loop Link'-aansluiting tussen binnen- en buitenschoen
1. Warmtevormbare binnenschoen / WAAR JE OP MOET LETTEN
VORMEN MET WARMTE KAN ENKEL IN EEN ELEKTRISCHE INBOUWOVEN MET HETELUCHTFUNCTIE EN MINIMUMAFMETINGEN VAN 56 x 60 x 56 CM. NIET VORMEN IN EEN GASOVEN OF IN EEN KLEIN OVENTJE MET ZICHTBARE ELEKTRISCHE WEERSTAND.
1. Warmtevorming van de binnenschoen / GEBRUIKSAANWIJZING
1. Verwarm de oven, op heteluchtstand, tot 80 °C
2. Haal de binnenzolen uit de binnenschoenen, leg de binnenschoenen op de ovenplaat, op bakpapier
3. Wacht 15 minuten
4. Plaats de inlegzolen terug in de binnenschoenen, stap in de binnenschoenen met ski-/snowboardsokken en span ze aan (niet te stevig).
5. Trek de boots aan en span stevig aan
6. Wacht 15 minuten, terwijl je stilzit.
Herhaal deze procedure indien nodig.
2. Ergonomic Heel Pad-schuiminzet
Het enkelschuim vult de anatomische holtes onder en achter de enkel om de hiel vast te zetten. De binnenschoen van niveau 2 heeft schuim met een exclusieve vorm en materiaal:
- de vorm is gebaseerd op scans van 40 verschillende voeten. Zo zet hij elk voettype stevig vast,
- materiaal: een tegelijk zacht en stevig elastomeerschuim.
Dat merk je meteen als je de schoen aantrekt. En terwijl je aan het riden bent, voel je hem nergens knellen.
3. 3-punts aanspansysteem
Op de binnenschoen zit een 3-punts aanspansysteem met veters:
- op de wreef
- boven de enkel
- bovenaan de binnenschoen.
Boven op de voet is geen aanspansysteem voorzien, om wrijving te beperken en ook om de wreef niet te hard samen te drukken. Dat hindert immers de doorbloeding waardoor je koude tenen kan krijgen.
4. Link tussen binnenschoen en schoen 'Hook & Loop Link'
Achteraan tussen de binnen- en de buitenschoen zit een strook klittenband. Waarom? Zo kan de binnenschoen niet te veel schuiven in de boot. Op die manier stuur je beter, omdat je voet vaster zit: als de binnenschoen kan bewegen, wordt het lastiger om je board goed te besturen.
Binnenzool
De binnenzool van deze schoen is plat. Ze zorgt voor comfort en warmte-isolatie.
Om je voet nog steviger vast te zetten in de binnenschoen kun je, uitsluitend als je dat nodig vindt:
- een zool aanschaffen die voorgevormd is aan voetwelving en hiel
- een zool aanschaffen die je met warmte kunt vervormen en aanpassen aan je voet. Dat is de meest ideale oplossing.
Zool: slipvastheid, grip, schokdemping en warmte-isolatie
Onze nieuwe Utralight-zool is volledig gemaakt uit EVA. EVA is een heel licht materiaal doordat het voor 80% uit lucht bestaat. Die samenstelling is bestand tegen slijtage en behoudt tegelijk zijn dempende eigenschappen. Het materiaal is van nature heel isolerend en beschermt tegen een koude ondergrond. Het dikke profiel zorgt voor een zeer goede grip. De noppen staan ver uit elkaar zodat de sneeuw gemakkelijker wordt afgevoerd.
Hoe ben je zeker of je de juiste maat hebt?
1. Trek de schoen aan
2. Span de schoen aan
3. Ga rechtop staan
4. Je grote tenen moeten de voorkant van de schoen net raken, zonder gekneld te zitten
5. Ga door de knieën en leun naar voren, je grote tenen mogen de voorkant van de schoen nu niet meer raken.
Een woordje van de productmanager
De snowboardboots All Road 500 zijn verbeterd dankzij jullie feedback.
Versie 19/20: de boot kreeg 2 aanspanzones: een klittenbandstrap op de scheen en een aanspansysteem met draaiknop en kabel op de wreef // zachter schuim binnenin, dat je nog altijd met warmte kunt vormen voor extra comfort.
Versie 21/22 : de binnenschoen werd minder dik ter hoogte van de scheen, om de strap beter te kunnen sluiten
Versie 22/23: nieuwe leverancier na problemen met de draaiknoppen.
Bedankt voor jullie feedback