TECHNISCHE GEGEVENS
Gewicht: 245 g
Balans: 30 cm
Lengte: 66 cm
Swingweight: 210
Bladgrootte: 660 cm²
Snaarpatroon: 16x19
SAMENSTELLING VAN HET FRAME
Frame in 100% grafiet, met grote doorsnede voor een uitstekende stabiliteit bij de impact en veel speelcomfort.
PEDAGOGISCH CONCEPT
> PLAATSING VAN DE HANDEN
Twee zones op de steel geven aan waar je je handen moet plaatsen:
- de dominante hand moet het racket vasthouden onder de twee stippellijnen
- de andere hand moet, in het bijzonder bij de tweehandige backhand, boven de twee stippellijnen geplaatst zijn
Als je het racket op die manier vasthoudt kan je hard slaan en sta je stevig.
PEDAGOGISCH CONCEPT
> HET RACKET VASTHOUDEN
Dankzij de drie kleurmarkeringen aan de boven- en onderkant van de steel weet je kind precies waar hij zijn handen moet plaatsen bij forehand, backhand en opslag.
Wanneer je kind het racket in de hand houdt, moeten de volgende markeringen zichtbaar zijn:
- gele markering voor de forehand;
- witte markering voor de opslag;
- grijze markering voor de backhand.
De markeringen helpen je kind om het blad in de juiste positie te houden en laten hem lichtjes over de bal gaan.
PEDAGOGISCH CONCEPT
> DE KLASSIEKE WACHTHOUDING!
Wanneer je kind de bal van zijn tegenstander afwacht, moet hij het racket zo vasthouden dat hij de doelen die op de rand van het racket getekend zijn tegenover zich heeft.
Zijn voeten staan iets uit elkaar en de knieën zijn goed gebogen, dit is de KLASSIEKE WACHTHOUDING en de beste uitgangshouding om de bal terug te slaan.
PEDAGOGISCH CONCEPT
> VOORBEREIDING EN EINDE VAN DE BEWEGING
Om je kind te helpen een grote en ontspannen zwaai te maken, plaatsten we een doel op het uiteinde van het racket.
Bij het begin van de beweging moet het doel in de richting van de aankomende bal wijzen.
Aan het einde van de beweging moet het opnieuw naar de bal wijzen als die weer vertrekt.
Dat verplicht je kind om zijn racket juist te houden bij het begin en einde van de beweging, om een correcte, grote en ontspannen zwaai te maken.
PEDAGOGISCH CONCEPT
> CENTREERZONE
We plaatsten een witte markering in de vorm van een bal in het midden van het snaarbed.
Door zich goed te concentreren en te proberen om de bal met die markering te raken, zal het kind de bal centreren en zijn racket juist vasthouden.
Het resultaat is dat hij de bal doeltreffender raakt en dus meer voldoening zal halen uit zijn slagen. Het midden van het blad is immers het gebied waar je de bal met de meeste kracht en grootste nauwkeurigheid raakt, en waar de trillingen het minst groot zijn.