Onze productmanager vertelt
Uit gesprekken met zweminstructeurs onthielden we dat het essentieel is dat een kind leert om zijn ademhaling te controleren wanneer het leert zwemmen. Daarom ontwikkelden we TIBALL, een spel dat kinderen motiveert en uitdaagt om steeds dieper te duiken, tot een diepte van 1,40 m.
Je kan TIBALL alleen of met anderen spelen en het biedt ook een ideale gelegenheid voor ouder en kind om samen te spelen en het kind te leren duiken. De TIBALL is in een oogwenk in het water geïnstalleerd.
Watergewenning stimuleert de psychomotorische ontwikkeling van kinderen.
De 3 segmenten voor watergewenning van Nabaiji: 'Water ontdekken', 'Leren zwemmen' en 'Onder water leren zwemmen'.
Voor elk segment bieden we aangepaste producten aan.
Het duikspeelgoed TIBALL is perfect voor kinderen die onder water leren zwemmen.
Gebruiksaanbevelingen
Het product bestaat uit een drijfring met een verzwaard net van 140 cm met daarin 6 openingen met telkens een cijfer. Drie schuimstof ballen worden meegeleverd in de tas.
Gooi de drijfring met het net in het water, het net vouwt open en zakt meteen naar onderen.
Niet in de volle zon laten liggen om voortijdige verkleuring te voorkomen.
Gewicht van het product
Ongeveer 600 g
Spelvariant 1 = de ontsteker
Elke opening is voorzien van een cijfer. Dat cijfer staat voor het aantal punten. 1 punt voor de opening waar je het gemakkelijkst bij kan, dan 2 punten, 3 punten enz. De opening helemaal onderaan kan je zelfs laten tellen voor 7 punten.
Het kind neemt de bal en moet in 30 seconden zoveel mogelijk punten proberen scoren.
Spelvariant 2 = de piramide
Het kind moet de bal door de eerste opening steken en terugkeren naar de oppervlakte. Daarna duikt hij opnieuw om de bal door de tweede opening te steken en zo verder tot hij zo diep is gedoken als hij kan.
Als hij niet dieper kan, moet hij opnieuw tot dat punt duiken, evenveel keer als er nog openingen over zijn.
Voorbeeld 3: 1 2 3 3 3 3 3 3 3 2 1
Voorbeeld 4: 1 2 3 4 4 4 4 4 3 2 1
Voorbeeld 5: 1 2 3 4 5 5 5 4 3 2 1
Voorbeeld 6: 1 2 3 4 5 6 5 4 3 2 1
Dat in een zo kort mogelijke tijd.
Spelvariant 3 = de meerval
Twee teams spelen tegen elkaar. Het aanvallende team moet punten scoren door de bal door een opening te steken. Het verdedigende team probeert dat te verhinderen.
De aanvallers mogen de bal naar elkaar doorspelen boven water, of vorderen onder water. De verdedigers mogen iemand die boven water is en de bal heeft tikken. Na 5 keer tikken verandert de bal van kamp.
Onder water mogen de spelers elkaar niet raken, de verdedigers mogen de bal alleen tegenhouden met open hand.
Spelvariant 4 = de kluis
De volwassene geeft het kind de code van de kluis, dat getal moet het kind proberen halen door de punten op te tellen die hij scoort. Het kind moet de kluis proberen 'openen met de code' in een zo kort mogelijke tijd.
Dit spel kan worden gespeeld door één kind, een team of meerdere teams.
Variante: Als het kind de bal door de opening onderaan kan steken, mag hij zijn behaalde score verdubbelen!
Spelvariant 5 = onderwaterbasketbal
Zelfde regels als voor de variant "meerval" maar dan met twee TIBALL-spellen.
Elk team heeft een korf om te verdedigen en een om aan te vallen, net als bij gewoon basketbal.