XCR TRI ULTEGRA DI2 ruw

€7.70000
Wees de eerste om een beoordeling te schrijven
Ref. : 8758201

De XCR werd ontwikkeld voor triatlon op de lange afstand. Het resultaat van een samenwerking met Swiss Side, gespecialiseerd in aerodynamica.

Elk detail is bedacht om de weerstand zoveel mogelijk te beperken, wat dit een van de snelste triatlonfietsen in zijn categorie maakt.

Kleur: -

  • XS Beschikbaar voor pre-order
  • S Beschikbaar voor pre-order
  • M Niet online beschikbaar
  • L Beschikbaar voor pre-order
  • XL Niet online beschikbaar

Onze diensten:

  • Gratis afhaling in de winkel
  • Gratis retour tot 365 dagen na aankoop
  • Minimum 2 jaar garantie

Productvoordelen

Aerodynamisch

Ontwikkeld met CFD en in de windtunnel met Swiss Side om elke mm² te benutten

Efficiëntie

Frame en voorvork in high-modulus carbon

verstelbaar

Diverse tussenstukken om de hoogte en hoek van de cockpit in te stellen.

Eenvoudig transport

Bento box op de bovenbuis en geïntegreerde toolbox in het frame.

Vlotte montage / demontage

Dankzij de bevestiging kan je de stuurinrichting met twee schroeven losmaken

Gewicht

8,7 kg in maat M Frame: 1490 g Vork: 490 g

Technische informatie

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN DE XCR UCI EN DE XCR TRIATLON?

De XCR Tri heeft een cockpit die beantwoordt aan de verwachtingen van triatleten, met mogelijkheid om de verstelbaarheid zo groot mogelijk te maken dankzij een bevestigingsplaatje en verbreders en armsteunen specifiek voor triatlon.
Het Tri-frame biedt ook een geïntegreerde toolbox en een bento box.

De XCR UCI werd ontwikkeld om te voldoen aan de UCI-normen en in het bijzonder op het gebied van afstelmogelijkheden van de cockpit (diepte en breedte)

HET XCR-FRAME, EEN BEEST OP DE WEG!

Het XCR-frame is een high-modulus carbon frame dat aan de eisen van fietsers van het hoogste niveau voldoet.

We selecteerden en assembleerden de beste carbonvezels om dynamiek te combineren met een licht gewicht.

De fiets is ontwikkeld met Swiss Side, een bedrijf gespecialiseerd in aerodynamica, om elk detail te optimaliseren.

Denis Chevrot, twee keer Europees kampioen Ironman, rijdt met de XCR en heeft meegewerkt aan de ontwikkeling ervan.

VERSTELBARE COCKPIT

De juiste positie is cruciaal om goed te presteren, vooral bij een triatlon op de lange afstand.

Met dit in het achterhoofd ontwikkelden we een cockpit die je op verschillende manieren kunt verstellen: hoogte, breedte, diepte en hoek zijn aan te passen dankzij verschillende elementen zoals het platform voor de extensions en de verschillende spacers (20 tot 95 mm hoog, hoek 0° tot 30°).

We ontwikkelden de extensions om een maximale verstelbaarheid te combineren met een perfecte ergonomie.

SHIMANO ULTEGRA DI2-GROEP

We hebben gekozen voor de Shimano Ultegra Di2 8170-groep om zijn efficiëntie en betrouwbaarheid:

Remhendel links Shimano Dura Ace ST-R9180
Remhendel rechts Shimano Dura Ace ST-R9180
Shifter SW-R9160
Hydraulische remklauwen Ultegra R8170
Voorderailleur Ultegra FD-R8150
Achterderailleur Ultegra RD-R8150 12v
Cassette 12s R8170 11-34
Crankstel R8170 52x36
Afmetingen van de cranks:
XS/S 170 mm
M/L 172,5 mm
XL 175 mm

INPEAK VERMOGENSSENSOR

We kozen voor de INPEAK sensoren omwille van hun betrouwbaarheid en uitstekende precisie.
Het gaat om de sensor Inpeak Powercrank-E single (linkercrank)
https://www.inpeak.pl/nl/sklep/powercrank-e-vermogensmeter-single-custom/

SWISS SIDE-WIELEN / MICHELIN-BANDEN

Swiss Side-wielen behoren tot de snelste op de markt. Logisch gevolg is dat we gekozen hebben voor de Hadron² Classic, dé referentie op het vlak van aerodynamica.

Voorwiel: HADRON² Ultimate 625
Achterwiel: HADRON² Ultimate 800
Met zuinigere DT Swiss-naven en -spaken zijn HADRON² Classic-wielen de best presterende aerodynamische wielen op de markt.

Michelin-banden Power Cup Tubeless ready 700x25
Aanbevolen bandenspanning: 5 - 8 bar

Maximale bandbreedte: 30 mm

WAARSCHUWING EN AFSTELLING

OPGELET: rem nooit zonder wiel. Zonder wiel loop je het risico dat de remblokken aan elkaar vastplakken.

Als je schijf het wiel raakt, doe dan het volgende om het wiel en de remklauw weer uit te lijnen:

- Draai de wielas los
- Knijp de remhendel goed dicht en draai tegelijkertijd de wielas weer aan
- Als de remschijf nog altijd niet juist staat, doe dit dan opnieuw met een losse remklauw
- Als dat het probleem niet oplost, breng je je fiets naar een DECATHLON-winkel.

PROCEDURE VOOR HET INREMMEN

Kies een vlakke en droge weg zonder obstakels.
Wissel af tussen voorrem en achterrem, en doorloop de volgende fasen:
Fase 1: Fiets aan 15 km/u en rem geleidelijk tot je 5 km/u rijdt, doe dat 10 keer na elkaar.
Fase 2: Fiets aan 20 km/u en rem geleidelijk tot je 5 km/u rijdt, doe dat 10 keer na elkaar.
Fase 3: Fiets aan 25 km/u en rem geleidelijk tot je 5 km/u rijdt, doe dat 10 keer na elkaar.
Na elke stap laat je de remmen los en rijd je enkele tientallen meters.

ONDERHOUDSADVIES

We willen benadrukken hoe belangrijk het is om je transmissie regelmatig te onderhouden, zeker als je in lastige omstandigheden fietst (vochtige en/of vuile wegen).
Met regelmatig onderhoud gaat je transmissie langer mee.

Controleer je ketting regelmatig met de volgende tool:

https://www.decathlon.be/nl/p/tester-voor-kettingslijtage-van-fietsen/_/R-p-120530

WELKE MAAT KIEZEN?

Bekijk de geometrietabel van de fiets.

Laat zeker ook je houding op de fiets bestuderen, zodat je deze fiets optimaal kunt benutten.

Zit je tussen twee maten, weet dan dat een kleinere fiets geschikter is voor fietsers die een vinniger, wendbaarder fiets zoeken. Maar als je aangenamer wilt zitten voor lange afstanden, ben je beter af met de grotere maat.

PEDALEN

Geleverd zonder pedalen

TECHNISCHE FICHE

De handleiding en alles wat je over de XCR wil weten vind je via de onderstaande link:

https://support.decathlon.fr/

Garantie

Op onze carbon frames en vorken krijg je vijf jaar garantie.

Gewicht

9.5 kg

Overige informatie

Samenstelling

Fietskader: 100.0% Koolstof

Goedgekeurd door

Mede ontwikkeld, getest en goedgekeurd door de professionele wielerploegen Decathlon Ag2r Team en Van Rysel Roubaix tijdens de belangrijkste wedstrijden ter wereld, en door Denis Chevrot, twee keer Europees kampioen Ironman.

ONDERHOUDSADVIES

Niet wassen.

Niet chemisch reinigen.

Niet strijken.

Niet in de droogtrommel.

Bleken uitgesloten.

Manual

Voor meer info, raadpleeg de handleiding De handleiding

Over de ontwikkeling

triathlon

Een sterk partnerschap

Swiss Side is al meer dan 50 jaar toonaangevend op het gebied van aerodynamisch ontwerp.

Ons team van ingenieurs heeft de diepgaande expertise van Swiss Side gecombineerd met onze obsessie om jou zo snel mogelijk te maken. Het eindresultaat is een winnende formule die de XCR tot een van de snelste fietsen ter wereld maakt.

triathlon

Begeerd door de besten

XCR wordt al gebruikt door een aantal van de beste atleten ter wereld.

Denis Chevrot, tweevoudig Europees triatlonkampioen lange afstand, heeft de XCR niet alleen geadopteerd, maar ook mee ontworpen. Deze gezamenlijke ontwikkeling met topsporters is essentieel voor VAN RYSEL, om ervoor te zorgen dat de fiets perfect voldoet aan de behoeften van sporters.

triathlon

Ontworpen om de wind te domineren

Het doel was om een fiets te maken die de beste kon verslaan. Dus begonnen we met het testen van drie van de beste triatlonfietsen om de snelste te identificeren. Laten we het 'referentie 1' noemen.

XCR TRI

triathlon

Gebruikersbeoordelingen

Vraag & antwoord

Premies

Premies voor de aankoop van een fiets

België stimuleert het gebruik van de fiets op verschillende manieren.

Wij hebben de regionale en gemeentelijke premies voor je op een rij gezet die je kunt ontvangen bij de aankoop van een fiets. Ontdek ze nu!