XCR UCI ULTEGRA DI2 RUW CARBON

€7.50000
Wees de eerste om een beoordeling te schrijven
Ref. : 8772688

Ontwikkeld in samenwerking met onze wielerploeg Decathlon Ag2r. Het resultaat van een samenwerking met Swiss Side, gespecialiseerd in aerodynamica.

Elk detail is bedacht om je zo weinig mogelijk weerstand te geven op een van de snelste tijdritfietsen op de markt.

Kleur: Zwart

  • XS Niet online beschikbaar
  • S Niet online beschikbaar
  • M Niet online beschikbaar
  • L Niet online beschikbaar
  • XL Niet online beschikbaar

Onze diensten:

  • Gratis afhaling in de winkel
  • Gratis retour tot 365 dagen na aankoop
  • Minimum 2 jaar garantie

Productvoordelen

Aerodynamica

Ontwikkeld met CFD en in de windtunnel met Swiss Side om elke mm² te benutten.

Efficiëntie

Frame en voorvork in high-modulus carbon.

Verstelbaar

Diverse spacers om de hoogte en hoek van de cockpit in te stellen.

Gewicht

8,5 kg in maat M Frame: 1329 g Vork: 470 g

Vlotte montage / demontage

Dankzij de bevestiging kan je de cockpit met twee schroeven losmaken.

Technische informatie

XCR UCI OF XCR TRIATHLON: ENKELE VERSCHILLEN

De XCR UCI is ontwikkeld volgens de UCI-normen en heeft dus beperkte mogelijkheden voor het instellen van de fietshouding (diepte en breedte van de cockpit).

De XCR Tri biedt een cockpit voor een houding op maat van de verwachtingen van triatleten, met de mogelijkheid om met een bevestigingsplaat en speciaal voor triatlon ontwikkelde verlengingen en armsteunen de lengte en breedte van de instellingen te optimaliseren.
Het Tri-frame omvat ook een toolbox en een bentobox.

XCR UCI-FRAME, EEN BEEST OP DE WEG!

Het XCR-frame is een high-modulus carbon frame dat aan de eisen van fietsers van het hoogste niveau voldoet.

De fiets is ontwikkeld met Swiss Side, een bedrijf gespecialiseerd in aerodynamica, om elk detail te optimaliseren.

Hij voldoet aan de voorschriften van de UCI en is geschikt om deel te nemen aan tijdritten op de weg.

De wielerploegen Decathlon AG2R Team en Van Rysel Roubaix gebruiken de XCR tijdens de belangrijkste wedstrijden ter wereld, zoals de Tour de France.

COCKPIT XCR UCI

De juiste positie is van cruciaal belang om tijdens tijdritten optimaal te presteren.

Met dit in het achterhoofd ontwikkelden we een cockpit die je op verschillende manieren kunt verstellen: hoogte, breedte, diepte en hoek zijn aan te passen dankzij verschillende elementen zoals het platform voor de extensions en de verschillende spacers.

Voor de extensions hebben we gekozen voor het carbon monocoque model Jet One van Deda voor de perfecte ergonomische houding.

SHIMANO ULTEGRA DI2-GROEP

We hebben gekozen voor de CLM Triathlon Shimano Ultegra Di2 8170-groep om zijn efficiëntie en betrouwbaarheid:

Remhendel links Shimano Dura Ace ST-R9180
Remhendel rechts Shimano Dura Ace ST-R9180
Shifter SW-R9160
Hydraulische remklauwen Ultegra R8170
Voorderailleur Ultegra FD-R8150
Achterderailleur Ultegra RD-R8150 12v
Cassette 12s R8170 11-34
Crankstel R8170 52x36
Afmetingen van de cranks:
XS/S 170 mm
M/L 172,5 mm
XL 175 mm

SWISS SIDE-WIELEN / MICHELIN-BANDEN

De Swiss Side-wielen behoren tot de snelste op de markt. Logisch gevolg is dat we gekozen hebben voor de Hadron² Classic, dé referentie op het vlak van aerodynamica.

Voorwiel: HADRON² Ultimate 625
Achterwiel: HADRON² Ultimate 800
Met zuinigere DT Swiss-naven en -spaken zijn HADRON² Classic-wielen de best presterende aerodynamische wielen op de markt.

Michelin-banden Power Cup Tubeless ready 700x25
Aanbevolen bandenspanning: 5 - 8 bar

TECHNISCHE FICHE

De handleiding en alles wat je over de XCR weten wilt, vind je via de onderstaande link:

https://support.decathlon.fr/

WAARSCHUWING EN AFSTELLING

OPGELET: rem nooit zonder wiel. Zonder wiel loop je het risico dat de remblokken aan elkaar vastplakken.

Als je schijf het wiel raakt, doe dan het volgende om het wiel en de remklauw weer uit te lijnen:

- Draai de wielas los
- Druk je remhendel goed in en draai tegelijkertijd de wielas weer aan
- Als de remschijf nog altijd niet juist staat, doe dit dan opnieuw met een losse remklauw
- Als dat het probleem niet oplost, breng je fiets dan naar een DECATHLON-winkel.

PROCEDURE VOOR HET INREMMEN

Kies een vlakke en droge weg zonder obstakels.
Wissel af tussen voorrem en achterrem, en doorloop de volgende fasen:
Fase 1: Fiets aan 15 km/u en rem geleidelijk tot je 5 km/u rijdt, doe dat 10 keer na elkaar.
Fase 2: Fiets aan 20 km/u en rem geleidelijk tot je 5 km/u rijdt, doe dat 10 keer na elkaar.
Fase 3: Fiets aan 25 km/u en rem geleidelijk tot je 5 km/u rijdt, doe dat 10 keer na elkaar.
Na elke stap laat je de remmen los en rijd je enkele tientallen meters.

ONDERHOUDSADVIES

We willen benadrukken hoe belangrijk het is om je transmissie regelmatig te onderhouden, zeker als je in lastige omstandigheden fietst (vochtige en/of vuile wegen).
Met regelmatig onderhoud gaat je transmissie langer mee.

Controleer je ketting regelmatig met de volgende tool:

https://www.decathlon.be/nl/p/tester-voor-kettingslijtage-van-fietsen/_/R-p-120530

WELKE MAAT KIEZEN?

Bekijk de geometrietabel van de fiets.

Laat zeker ook je houding op de fiets bestuderen, zodat je deze fiets optimaal kunt benutten.

Zit je tussen twee maten, weet dan dat een kleinere fiets geschikter is voor fietsers die een vinniger, wendbaarder fiets zoeken. Maar als je aangenamer wilt zitten voor lange afstanden, ben je beter af met de grotere maat.

PEDALEN

Geleverd zonder pedalen.

Overige informatie

Samenstelling

Fietskader 100% Koolstof

Goedgekeurd door

Mede ontwikkeld, getest en goedgekeurd door de professionele wielerploegen Decathlon Ag2r Team en Van Rysel Roubaix tijdens de belangrijkste wedstrijden ter wereld.

Manual

Voor meer info, raadpleeg de handleiding De handleiding

Gebruikersbeoordelingen

Vraag & antwoord