Retourneren
Hoe ruil of retourneer ik?
Om dit te doen, bieden we je 2 gratis opties afhankelijk van waar u het product gekocht heeft: retour in de winkel of per post. Je vindt hieronder de twee opties en alle stappen:
• ruilen en terugbetalen in de winkel kan voor alle producten gekocht op decathlon.be en in de winkel*
• ruilen en terugbetalingen per post zijn enkel geldig voor alle producten gekocht op decathlon.be**
Voor alle winkel aankopen, volg de procédure 'Retour en omruilingen in de winkel'.
*Exclusief partnerproducten en aankopen gedaan met behulp van de Oney of Klarna -betaalmethode.
**Exclusief partnerproducten
Hoe gaat het retourneren in de winkel?
Afspraak in winkel
Ga naar een Decathlon-winkel, in eender welk land*.
*Opgelet: elk land heeft een eigen retourbeleid. Er bestaat dus een kans op weigering van de retour.
AANKOOPBEWIJS
Toon je factuur of je klantenkaart (als de bestelling daarop vermeld stond) aan het onthaal van de winkel.
Opgelet : De bestelbon in het pakje dat je ontvangt is geen factuur. Om de factuur terug te vinden, ga je naar je online-account. Klik op 'Mijn profiel' en vervolgens op 'Een factuur afdrukken'.
RUIL OM OF GELD TERUG
De winkel zal het artikel omruilen of terugbetalen.
De winkel behoudt zich echter het recht om een retour te weigeren voor artikelen:
- die niet meer verkoopbaar zijn omdat ze meermaals gebruikt werden (bvb. vuile, beschadigde en/of onvolledige artikelen)
- die gepersonaliseerd zijn (bvb. gevlote artikelen)
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn (bvb/ zwemkleding, ondergoed, enz.)
Hoe gaat het retourneren per post?
Meld je aan
Log in op je account en maak online een retouraanvraag aan. Om dit te doen, ga je naar je persoonlijke pagina "Mijn account", sectie "Mijn bestellingen" en klik je op de link "Retourneren/Ruil".
Je krijgt vervolgens een PDF met een Decathlon retourlabel en een transport retouretiket. Je zal deze nodig hebben voor de volgende stappen.
Maak je pakje klaar
Verpak je product (initieel karton of een ander stevige verpakking) en voeg het Decathlon retour label in de verpakking.
Kleef vervolgens het transport retouretiket het op je pakket.
Pakket afleveren
Geef je pakket af in een bpost-kantoor of Luxemburg postpunt. De verzendkosten zijn op rekening van Decathlon. Bewaar het bewijs van retournering.
Vind het dichtsbijzijnde postkantoor:
-voor België (bpost)
-voor Luxemburg
Opgelet: als je pakket meer dan 30 kilo weegt en de afmetingen meer dan 1,30 m bedragen, neem dan contact op met de klantendienst van Decathlon via het contact formulier op +32 (0)2 208 26 60 (Luxemburg: +352 20 60 18 25). Zij zullen de retourzending van je product organiseren.
FAQ
Hoelang duurt het vooraleer mijn retourpakje verwerkt wordt?
Ik moet mijn pakje met bpost retour sturen, waar vind ik een retourlabel?
Wat gebeurt er als het Decathlon-retourlabel niet aan mijn pakket is toegevoegd?
Ik zie twee retour adressen staan, welk is de correcte?
"Decathlon Belgium,
Vilvoordsesteenweg 233,
1099 Brussel X".
Ik woon in Luxemburg, hoe worden retouren afgehandeld?
Retourneren in een winkel is ook altijd mogelijk.